Szkolenia dla osób chcących poprawić komunikację

Kompetencje są istotnym czynnikiem pozwalającym na zdobycie wymarzonej pracy oraz pięcia się po szczeblach kariery. Rozwijanie ich to najlepsza inwestycja w przyszłość. Umiejętności interpersonalne to fraza, która coraz częściej pojawia się wśród wymagań w ofertach o pracę. Obecnie na rynku pojawia się coraz więcej szkoleń podnoszących kwalifikacje z ich zakresu. Czym jednak są umiejętności interpersonalne i jakie korzyści niesie za sobą udział w szkoleniach?

Umiejętności interpersonalne

Umiejętności interpersonalne, czyli tzw. umiejętności miękkie, w odróżnieniu od twardych, są mocno związane z nasza psychiką. Pomagają w rozwiązywaniu konfliktów, czy nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktów. Do umiejętności miękkich zaliczają się takie cechy jak: asertywność, radzenie sobie ze stresem, samomotywacja, kreatywność i inteligencja emocjonalna. Wszystkie one nazywane potocznie zdolnościami komunikacyjnymi są szalenie ważne w kontaktach z innymi ludźmi. Pozwalają na skuteczną pracę w zespole.

W czym pomagają szkolenia?

Do rozwijania umiejętności interpersonalnych nie wystarczą tylko wiedza teoretyczna, czy wrodzony talent. Wyłącznie praktyka sprawi, że będą one używanie mądrze i skutecznie. Najczęściej w trakcie szkoleń używana jest metoda pracy w grupach. Dzięki temu kursanci mają możliwość zderzenia wyobrażeń o swoich umiejętnościach z rzeczywistością. Zajęcia opierają się więc na dyskusjach, zabawach, grach zespołowych, czy prezentacjach.  Wszystko to pod okiem specjalisty, który pomoże przeanalizować wykonane do tej pory zadania pod kątem wad i zalet. Szkolenia wymagają często krytycznego spojrzenia oraz porzucenia dotychczasowych nawyków, które mają negatywny wpływ na budowanie prawidłowej komunikacji z innymi. Dają one także przestrzeń do kształtowania umiejętności interpersonalnych w praktyce. Wzbogacają kursanta o  świadomą listę błędów, które popełnia i nad którymi będzie potrafił pracować.

Korzyści dla firmy

Każdy z pracowników pracuje wspólnie z zespołem na sukces firmy. Ważną kwestią jest więc odpowiednia komunikacja i dobra atmosfera w grupie. Tylko to połączenie pozwoli na efektywną pracę. Częste konflikty i nieporozumienia wpływają na złe samopoczucie pracowników, którzy mogą odczuwać brak motywacji, zdenerwowanie i frustrację. Sprawia to, że stają się nieefektywni. Warto więc zainwestować w szkolenia, które pozwolą im poznać zasady prawidłowej komunikacji w grupie. Prócz welu korzyści dla samych pracowników, jest to także droga do sukcesu firmy.

Więcej informacji dotyczących szkoleń z zakresu umiejętności interpersonalnych można znaleźć pod linkiem:  https://greenbusinesscenter.pl/szkolenia-biznesowe/szkolenia-interpersonalne/