Dieta biurowa – zdrowe żywienie w pracy

jedzeniePośpiech, stres, liczne obowiązki, siedzenie za biurkiem to wszystko nie sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu. Dlatego trzeba postarać się, by praca nie miała negatywnego wpływu na zdrowie.

Najczęstsze błędy

Do znanym wszystkim zasad zdrowego żywienia stosuje się stosunkowo niewiele osób. Za to wielu nie je śniadania, które jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, je nieregularnie, robi wielogodzinne odstępy między posiłkami, je za mało świeżych warzyw i owoców, pije mało wody. Do tego dochodzą słodzone napoje, słodycze, fast food. I tak stopniowo tracimy zgrabną sylwetkę, pogarsza się kondycja skóry i nasz wygląd, jesteśmy zmęczeni i rozdrażnieni.

Dlaczego warto to zmienić?

Zła dieta, szczególnie w zestawieniu z małą ilością ruchu, na którą są narażeni pracownicy biurowi, to bezpośrednia przyczyna spadku efektywności w pracy, złego samopoczucia, a także najlepszy sposób do tego, by zapoczątkować choroby cywilizacyjne jak otyłość, cukrzyca, nadciśnienie, refluks przełyku i wiele innych.

Jak odżywiać się w pracy?

Najlepszym wyjściem jest wizyta w poradni dietetycznej. Dietetyk Lublin lub z dowolnego innego miasta pomoże ustalić jakie mamy zapotrzebowanie energetyczne, zaproponuje skuteczne sposoby zmiany nawyków żywieniowych i ustali dla nas indywidualny plan żywieniowy. Taki plan jest oparty o nasz stan zdrowia, tryb życia, umiejętności kulinarne i preferencje żywieniowe. Jeśli jednak nie chcemy na razie udać się do dietetyka, to warto znać kilka uniwersalnych zasad. Słodycze, słodkie napoje i fast food powodują senność i spadek koncentracji. Na pracę mózgu korzystnie wpływają produkty z kwasami omega, a więc ryby, nasiona, pestki. Siedząca praca spowalnia metabolizm, dlatego ważne jest dostarczanie błonnika w diecie. Powinniśmy jeść co dwie-trzy godziny małe, lekkie posiłki, należy więc sobie zaplanować dwie-trzy przerwy w pracy. W trakcie pracy warto popijać wodę, zieloną herbatę, yerba mate lub świeżo wyciskane soki. Słodkie przekąski warto zastąpić suszonymi owocami. Nie należy też nagradzać swoich sukcesów słodyczami. Lepiej wybrać się na krótki spacer.

You may also like...